Cizrna patří mezi nejlépe stravitelné luštěniny. Doporučuje se i malým dětem a těhotným ženám. Má velké množství zdravých tuků a vlákniny. K tomu vysoký obsah rostlinných bílkovin. Má nízký GI.

 

Cizrna se musí před vařením namáčet. A to nejméně 12 hodin, ale klidně i déle. Během delšího namáčení doporučujeme vyměnit vodu. Vaříme cca 2 hodiny nebo 25 minut v tlakovém hrnci. Pokud použijete papiňák, dobu varu si tím můžete výrazně zkrátit. Vězte, že to za ten čas stojí! Výsledkem je oříšková chuť s máslovým podtónem. 

Cizrna jde použít jak v teplé, tak ve studené kuchyni. Jak na slano, tak na sladko. Zkuste si připravit cizrnu na paprice, použít ji do polévek nebo do rizota. Když ji smícháte s oblíbeným kořením, trochou oleje a soli, opečete v troubě nebo na pánvi, získáte zdravý mls namísto chipsů. V této podobě se skvěle hodí i jako posyp krémové polévky nebo salátu. Známá je pomazánka z cizrny, tzv. hummus. Jde jej připravit na sto způsobů - se sušenými rajčaty, s kmínem, s opečenými žampiony, které mu dodají jakoby paštikovou chuť. Z namočené, neuvařené, okořeněné, rozmixované a zahuštěné cizrny si můžete ukoulet falafel. Nasladko se používá ve formě krémů, které se připravují rozmixováním uvařené cizrny a jsou nadupané bílkovinami. 

Můžeme doručit do:
9.2.2023
Skladem (0,908 kg)
70 Kč / kg 70 Kč / 1 kg
Kategorie: Luštěniny

Složení: 100 % cizrna, může obsahovat stopy lepku

Země původu: Bulharsko

 

Nutriční hodnoty na 100g:

Energie 1529 KJ/ 364 kcal
Tuky 6 g
- z toho nasycené mastné kyseliny 1 g
Sacharidy 61 g
- z toho cukry 11 g
Bílkoviny 19 g
Vláknina 17 g

 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

ZDRAVÍ Z PŘÍRODY s.r.o.

Chmelnická 194

760 01 Zlín